FAQ

Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:13


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Linia Jastrzębie-Racibórz via Wodzisław
PostNapisane: Wt, 27 mar 2007, 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 5 gru 2006, 10:49
Posty: 42
Lokalizacja: WŚl
Na ten pomysł wpadłem jakiś czas temu z qmplami , ale myślę że było by to świetne rozwiązanie np. dla studentów. Wodzisław miał by szansę stać się dużym centum przesiadkowym dla lini E3 ( Rybnik-Jastrzębie i Jastrzębie (może i Żory)-Racibórz). Myślę że miasto Wodzisław ma pewnien wpływ na MZK a linia łącząca kolejne 3 miasta była by bardzo opłacalna. Setki młodych jeździ do pracy ( KWK, ZEW, Rafako, Mieszko itd) na studia ( UŚ i AGH w Jastrzębiu , WSHE, AGH w Wodzisławiu, PWSZ w Raciborzu). Jedni z Raciborza i Wodzisławia do Jastrzębia inni z Jastrzębia i Wodzisławia do Raciborza. PKS Rybnik jest w miarę drogi pozatym jedzie wolno i długo. Ludzie z Jastrzębia czy Żor jadąc do Raciborza coraz częściej jeżdzą PKS przez Rybnik. ( PKS Rybnik obcina kursy z Wodzisławia i foruje "swoje" miasto. Jedyny minus lini MZK J-bie- Wodzisław-Racibórz to to że na odcinku Wodzisław-Jastrzębie pokrywała by się z obecną linią E3 ale i to pewnie można by jakoś sensownie rozwiązać. Tylko żeby nam Rybnik nie podebrał tego pomysłu. :? Ciekawe co o tym myślał by Pan prezydent i Wy wodzisławianie?


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt, 27 mar 2007, 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 gru 2006, 14:48
Posty: 85
Lokalizacja: swd
to ja troszeczke ukroce ten pomysl, bo to troche wywazanie otwartych drzwi
1. nie ma sensu robic polaczenia jastrzebie-(wodzislaw)-raciborz, masz E3 co srednio 20,30 minut i tego nic i nikt nie przebije
2. jedynym "sprawnym" polaczeniem jest wodzislaw-raciborz z przystankiem w pszowie po drodze (opcja dla rydultow)
3. trzeba sie zwrocic z zapytaniem do PWSZ o pytanie ilu studentow jest z jastrzebia i wodzislawia (watpie aby rybnik chcial z tego skorzystac) jako uzasadnienie ekonomiczne dla tego projektu
4. najtrudniejsza opcja czyli na krotkich trasach sie nie zarabia, 25 km do raciborza to praktycznie niewielki dochod
5. aby takie kursy mialy sens musza odbywac sie wahadlowo od 6:00-18:00


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt, 27 mar 2007, 21:51 

Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007, 10:48
Posty: 17
Wow mhl999 widzę że ty się na wszystkim znasz ;) dlaczego ty jeszcze nie masz tytułu honoris causa??
A nie zauważyłeś że połączenia na tej trasie były by opłacalne i pewnie może i są ale: Nie ma kierowców na autobusy to po pierwsze. Po drugie był zamysł aby jeździły ta trasa busy ale sie nie sprawdziło niestety nie wiem dlaczego( może że do racioborza jest na tyle daleko że ludzie którzy tam już pracują mają swoje środki transportu :> ) A po trzecie: PKS przeciez kursuje więc w czym problem??

_________________
Jest Dobrze tak jak Jest


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 28 mar 2007, 07:16 

Dołączył(a): Śr, 29 lis 2006, 19:32
Posty: 81
Lokalizacja: Wodzisław Śl. - Jedłownik
Wydaje mi się że pomysł ekspresowej lini Jastrzębie-Wodzisław-Racibórz jest dobry . Zastanawiam się czy nie warto jeszcze pomyśleć o Żorach. Komunikacja na lini Wodzisław-Żory też nie jest najlepsza. A może by tak E-4 ???


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 28 mar 2007, 08:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 gru 2006, 14:48
Posty: 85
Lokalizacja: swd
robertm20 napisał(a):
dlaczego ty jeszcze nie masz tytu³u honoris causa??

bo mi niepotrzebny

robertm20 napisał(a):
A nie zauwa¿y³e¶ ¿e po³±czenia na tej trasie by³y by op³acalne i pewnie mo¿e i s±

kazde polaczenie jest oplacalne jesli ktos z niego korzysta
to bedzie oplacalne przy 4 zl za kurs i 15 osobach na kazdy kurs
problem jednak moze sie pojawic w wakacje kiedy to studenci przestana dojezdzac
kurs trzeba utrzymac, oplacic pracownikow itd

robertm20 napisał(a):
Nie ma kierowców na autobusy

kierowcy to sie jeszcze znajda (chocby z pks.u), problemem jest nowoczesny autobus a nie taki ktory sie rozlatuje i do ktorego trzeba dokladac na biezace remonty w wyniku czego nie ma kasy na inwestycje

robertm20 napisał(a):
zamys³ aby je¼dzi³y ta trasa busy ale sie nie sprawdzi³o niestety nie wiem dlaczego( mo¿e ¿e do racioborza jest na tyle daleko ¿e ludzie którzy tam ju¿ pracuj± maj± swoje ¶rodki transportu :> )

otoz to mentalnosc ludzka, ze jak pojedzie sam to bedzie taniej, szybciej itd
co niekoniecznie zawsze jest prawda

robertm20 napisał(a):
PKS przeciez kursuje wiêc w czym problem??

w tym aby dostac koncesje 8) ktora tez sympatycznie kosztuje
stad pomysl jazdy przez pszow, bo przez lubomie i syrynie moze byc problem
dodatkowo kursy powinny obywac sie rowniez w weekendy, bo pks kursuje praktycznie w dni robocze. przychodzi weekend to szybciej dojdziesz piechota ;-) niz doczekasz sie na autobus. weekendowe kursy sprzyjaja "wymianie" mieszkancow

Radim napisał(a):
Wydaje mi siê ¿e pomys³ ekspresowej lini Jastrzêbie-Wodzis³aw-Racibórz jest dobry . Zastanawiam siê czy nie warto jeszcze pomy¶leæ o ¯orach. Komunikacja na lini Wodzis³aw-¯ory te¿ nie jest najlepsza. A mo¿e by tak E-4 ???

wydaje mi sie, ze w tym momencie spychasz wodzislaw do roli wspomagacza na calej trasie. narzekacie na miasto a nie dbacie o jego "promocje". zgodzimy sie pewnie, ze do wodzislawia z jastrzebia nie ma problemu z dojazdem ? dlaczego w takim razie nie uruchomic polaczenia z wodzislawia jako "stacji przeladunkowej masy". dzieki temu ludziom zacznie sie w glowkach kodowac nazwa miasta i wyobrazenie, jesli chcesz szybko dojechac do zor, raciborza, [ostravy, katowic] to jedz do wodzislawia.
tak to moim zdaniem powinno funkcjonowac, mamy byc centralnym punktem a nie miastem jednych z wielu.


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt, 3 kwi 2007, 22:51 

Dołączył(a): Pn, 2 kwi 2007, 20:54
Posty: 9
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Teraz proponuję zejśc na ziemię. Na odcinku Pszów-Wodzisław-Jastrzębie-Żory to troche lduzi jeździ, ale z Wodzisławia do Raciborza to tylko kilka osób. Te PKS'y które są obecnie przez Lubomię to większośc pasażerów z Wodzisławia wysiada w Lubomi, a dalej jedzie kilka osób. Na Pszów-Racibórz też tłumów nie ma, a autobusy raciborskiej lini 14 w dni robocze wcale tak żadko tam nie jeżdżą. Takie E4 to mogłoby jeździ na trasie Pszów-Wodzisław-Jastrzębie-Żory. Na pojedynczych kawałkach jeździ sporo ludzi, a przy okazji by skorzystali ci którzy jeżdżą na dłuższych trasach. Tylko żeby były honorowane bilety S2, bo jakby miesięczny na E4 + linie zwykłe miał kosztowac tyle co teraz E3 + linei zwykłe czyli 1250zł normalny, a 64zł ulgowy to dajcie se spokój.

_________________
semaforek


Góra
Offline Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Niniejsze forum jest nieoficjalnym i niezależnym forum Wodzisławia Śląskiego. Administratorzy nie ponoszą odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczonych przez użytkowników tego Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich, mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.