FAQ

Teraz jest Pn, 19 lut 2018, 22:35


Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: alternatywne polaczenie do katowic
PostNapisane: Śr, 28 mar 2007, 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 gru 2006, 14:48
Posty: 85
Lokalizacja: swd
moze zamiast autobusu zrobic szynobus na trasie:

wodzislaw-rybnik-orzesze-mikolow-katowice?

wszelkie stacje posrednie po prostu wycinamy.
potrzebne sa 2 takie szynobusy, ktore kursowac powinny od 5:00 do 21:00.

nie znam do konca stanu torow na odcinku wodzislaw-katowice. przy zalozeniu, ze szynobus rozwinie srednia predkosc 75km/h czas przejazdu wyniesie ok. 50 minut.
opoznienia na trasie? praktycznie zerowe, bo na torach nie natkniesz sie na korki :D

jeden wagonik potrafi zabrac ok. 80 pasazerow (w tym 35 miejsc siedzacych)

mozemy go nazwac "wodzislawskim expresem" odpowiednio pomalowac i promowac na nim miasto czy imprezy odbywajace sie w miescie. taki wagonik bylo nie bylo to rowniez miejsce reklamy.
na szynobusy mozna pozyskac srodki unijne. aby wiedziec jak to zrobic nalezy udac sie do poznania, ktore to miasto jest juz wprawione w bojach o te srodki na ten cel.

alternatywna nitka od 8:00-20:00 mialoby byc polaczenie wodzislaw-czyzowice-olza-chalupki-bogumin-ostrava. w perspektywie inwestycji hyundai'a w ostravie i deklaracji, ze chca poszukiwac pracownikow w polsce mialoby to sens. dzis dojazd pociagiem co czech to porazka. skomunikowanie tego z katowicami wydluza nam linie. katowicka nikta bedzie pewnie dotowala polaczenie do ostravy, dopoki to polaczenie nie bedzie bardziej rozpoznawalne. ruch przygraniczny istnieje i istniec bedzie.


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 28 mar 2007, 10:34 

Dołączył(a): Pt, 1 gru 2006, 14:29
Posty: 45
Lokalizacja: Wodzisław Śląski - Dąbrówki
pomysł dobry, ale:

a) co na to RM, czy udałoby się znaleźć wystarczającą grupę radnych, którzy poparliby projekt (11 głosów by potrzeba z tego co pamiętam ;) )
b) jakie jest nastawienie do takiej idei Prezydenta M.Kiecy?
c) w sumie, to faktycznie nie ma wogóle o czym rozmawiać bez fachowej ekspertyzy co do stanu tych torów od Wodzisławia do Katowic, to by trzeba możliwie szybko ustalić
d) być może teraz wychodzi ze mnie jakaś "fobia", ale tak na chłopski rozum, to taki szynobus nie mógłby kolidować z pociągami kursującymi na tym odcinku....moim skromnym zdaniem Rybnik będzie robił jakieś komplikacje....dlaczego? Ano dlatego, że oni na ten pomysł jeszcze nie wpadli ;) Oczywiście, zgodzę się, że pomysł jest do zrealizowania, no, ale sami wiecie, jak to z sąsiadami bywa ;)
e) co do tego drugiego połączenia z Ostravą- ogólnie OK, ale trzebaby ich jakoś "wkręcić w koszta" powołania do życia takiej trasy, bo co jak co, ale taki szynobusik do Katowic, to się zwróci raczej szybko....szybciej aniżeli połączenie z Ostravą, nawet uwzględniając wizję Hyiunday;a
f) pozyskanie środków z UE: tutaj raczej nie mam wiele do napisania, to oczywiste, że z pewnością na taki cel jak poprawa jakości komunikacji Bruksela przydzieli nam trochę Euro, no, ale spróbujmy popatrzeć z takiej oto perspektywy:
*Zaopiniowanie wniosku u Radnych
(mija miesiąc do kolejnej sesji RM)
*Optymistycznie zakładamy że Radni zgadzają się na budowę nitki do Katowic; inwestycja zostaje wpisana pod głosowanie następnej sesji RM
(mija miesiąc do kolejnej sesji)
*Głosowanie - projekt przechodzi, zostaje dodany do planu inwestycyjnego Wodzisławia Śl, dwaj uprzejmi panowie zajmują się szczegółowym opracowaniem projektu....
(1 miesiac: praca stricte "papierkowa"
2 miesiąc: ekspert wypowiada się o stanie torów na linii Wodzisław-Katowice [zakładam że pozytywnie]
3 miesiąc: rozbicie prac -> jedna komórka ustala szczegóły takiego połączenia z zainteresowanymi miastami , druga natomiast opiniuje o napisanie wniosku do Unii o dofinansowanie projektu
5 miesiąc: wreszcie udaje się przekonać sąsiadów [w tym i sąsiadów-pyszałków :) ] o słuszności powołania do życia takiego połączenia
6 miesiąc: wniosek dociera do Brukseli
8 miesiąc: UE zakłada dofinansowanie projektu
9 miesiąc: ogłoszenie przetargu na zakup szynobusów [zapewne parę firm takie cacka robi...każdy chce zarobić], przetarg otwarty trwa ze 3 miesiące poczym komisja z ramienia UM wybiera najlepszą ofertę
12 miesiąc: mamy wybranego wykonawcę, firma daje sobie parę tygodni na działania rozpoznawcze, do m-ca rozpoczyna prace związane z niewielkimi modernizacjami torów oraz "podpięciem" Szynobusów
13 miesiąc: Szynobusy podstawione na bocznicy, ostatnie szlify związane z poprawą stanu torów
14 miesiąc: do użycia wchodzą bilety (może lepiej jakieś e-karty?) pod takie połączenia, zapowiedź ruszenia całości do miesiąca
15 miesiąc: "jazda próbna z władzami miasta", nitka "Wodzisławkiej Strzały" zostaje oddana do użytku publicznego, początkowo na tylko parę kursów dziennie, aby sprawdzić zainteresowanie szynobusem
16 miesiąc: wszystko jeździ, zakładam że inwestycja się cieszy sporym zainteresowaniem Wodzisławian oraz mieszczan ościennych miejscowości, prognozuje na szybki zwrot inwestycji....
17 miesiąc: rozpoczynamy rozmowy z władzami Ostravy :-)


Być może jestem skrajnym pesymistą, może brutalnym realistą, ale chętnie poczytam mądrzejszego od siebie, który wyprowadzi mnie z błędu. Niemniej szacuneczek za pomysł dla przedmówcy :-)

_________________
Obrazek
"A nowy dzień przynosi każdemu nowe nadzieje, tak jak sen przynosi marzenia"


Pozdrawiam Wodzisławian ;-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 28 mar 2007, 10:49 

Dołączył(a): Pt, 16 mar 2007, 10:48
Posty: 17
To co przedstawiłeś to nie jest pesymizm tylko realizm. Same badanie ile i w jakich godzinach miały by sie odbyć połączenia to przecież 4 miesiące.

_________________
Jest Dobrze tak jak Jest


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 28 mar 2007, 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 5 gru 2006, 10:49
Posty: 42
Lokalizacja: WŚl
Alternatywa transportu szynowego jest jak najbardziej słuszna. Problem tylko w tym że linia Rybnik-Wodzisław-Chałupki jest przez PKP traktowana jako zło (narazie) konieczne. Myślę że nie mylę się twierdząc że tranzytem ( z Katowic albo jeszcze dalej) do Chałupek i do Bogumina nie jeździ tędy ani jeden pociąg towarowy- tym samym linia jest na marginesie szlaków kolejowych w Polsce ( nie wiem dlaczego tak się dzieje trasa jest wydaję się dobrą alternatywą dla lini Zebrzydowice-Pszczyna. Ruch towarowy na tej lini jest tylko dlatego że działają w okolicy KWK i Koksownia Radlin. Co więcej w planach PKP ta linia nie jest wogóle uwzględniona do modernizacji. I to kolejny największy problem dla Wodzisławia -jeżeli samorządy nie nacisną na PKP i władze krajowe żeby tę linię rozruszać i zmodernizować to za niedługo ( zalerzy jak długo jeszcze wytrzymają te zniszczone tory) w Wodzisławiu kolej istniejąca od lat 80 XIX wieku będzie przeszłością :(


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 28 mar 2007, 12:39 

Dołączył(a): Pt, 1 gru 2006, 14:29
Posty: 45
Lokalizacja: Wodzisław Śląski - Dąbrówki
no właśnie tutaj powołanie do życia takiej nitki szynobusów + otrzymanie kasy na tę inwestycję wiązałoby się z chociażby częściową renowacją torów.

**
Gdyby udało się załatwić dofinansowanie do remontu:
a) obskurnego PKP w Wodzisławiu, który zamiast zachęcać do korzystania z usług PKP po prostu odstrasza
b) tego, co kiedyś było "dworcem" PKP w Radlinie II (Radlin Bagienko); tak...chodzi mi o tę zdewastowaną budkę nieopodal Nautiliusa

, to możemy tę inwestycję zaliczyć w poczet tych o sporym znaczeniu ekonomicznym.

Patrząc obiektywnie, gdyby odnowić chociażby w stopniu jako-takim obecny PKP w Wodzisławiu, wygospodarować tam parę lokali usługowo-handlowych o tanim czynszu, to niebawem mamy tam conajmniej niewielki ruch... no i zburzyć te baraki koło PKP...czymkolwiek one by nie były (miały być), to straszą..... albo właśnie tam wpakować parę lokali usługowo-handlowych.... w sumie miejsce na jakieś małe barki czy sklepiki dobre...sam wracając z uczelni bym się tam chętnie zaopatrzył w jakiegoś kołaczyka czy pepsi.... a nie deptać pod gimnazjum 02 i dopiero tam w Biedronce COŚ kupić ;)

__________
Tak zupełnie na marginesie, to musimy kiedyś te nasze projekty zebrać w logiczną całość i się udać na spotkanie RM- teoretycznie ustawa dopuszcza prawo głosu i opiniowanie pewnych projektów albo przez "swojego" radnego albo na parę innych sposobów... nie zakładam, że osiągnęlbyśmy cokolwiek, ale zawsze ten złożony bardzo wstępny projekt by już gdzieś tam leżał i być może kiedyś zostałby wygrzebany.... ;)

_________________
Obrazek
"A nowy dzień przynosi każdemu nowe nadzieje, tak jak sen przynosi marzenia"


Pozdrawiam Wodzisławian ;-)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr, 28 mar 2007, 22:48 

Dołączył(a): Wt, 5 gru 2006, 23:18
Posty: 30
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Jechałem niedawno pociągiem na trasie Wodzisław - Rybnik i musze przyznać że stan torów na odcinku Wodzisław Śl - Rybnik Towarowy jest TRAGICZNY, prędkośc max 20 km/h :)) A gdzieś tam w wiadomościach w tv narzekają w kraju na ograniczenia do 40 km/h :P Niestety najpierw jest potrzebny kapitalny remont torowiska na tym odcinku [tak jak miało to miejsce bodajrze na odcinku Leszczyny-Orzesze].


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn, 2 kwi 2007, 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 30 lis 2006, 13:50
Posty: 142
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
mhl999, poczekaj tylko jak "wpadnie" tu Pan o nicku 'semaforek'. On w temacie kolei jest wymiataczem :)
Słyszałem od niego o planowanym remoncie odcinka Rybnik-Towarowy - Radlin Obszary jeszcze w tym roku, co na pewno skróci czas przejazdu :)

Realnie patrząc nie możemy liczyc na PKP. Tylko inicjatywa zainteresowanych Gmin może zakończyć sie sukcesem. Dobrym pomyslem może okazać się powiązanie projektu razem z Czechami.

_________________
Pozdrawiam
Vladislavia
__________________________________
http://vladislavia.mojeforum.net


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn, 2 kwi 2007, 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 gru 2006, 14:48
Posty: 85
Lokalizacja: swd
mhl999, poczekaj tylko jak "wpadnie" tu Pan o nicku 'semaforek'. On w temacie kolei jest wymiataczem S³ysza³em od niego o planowanym remoncie odcinka Rybnik-Towarowy - Radlin Obszary jeszcze w tym roku
bardzo dobrze slyszales, ja slyszalem juz o tym we wrzesniu badz listopadzie wiec fajnie, ze ktos to potwierdza przynajmniej nieoficjalnie :) moim zdaniem realny czas podrozy do katowic wyniesie (szynobusem) 50 minut

Realnie patrz±c nie mo¿emy liczyc na PKP. Tylko inicjatywa zainteresowanych Gmin mo¿e zakoñczyæ sie sukcesem. Dobrym pomyslem mo¿e okazaæ siê powi±zanie projektu razem z Czechami.
coz osobiscie jestem zupelnie innego zdania, ze bez dobrej wspolpracy z pkp to polaczenie nie dojdzie do skutku. cala sztuka to wynegocjowac dobre warunki :)


Góra
Offline Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt, 3 kwi 2007, 22:43 

Dołączył(a): Pn, 2 kwi 2007, 20:54
Posty: 9
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Inter napisał(a):
Problem tylko w tym że linia Rybnik-Wodzisław-Chałupki jest przez PKP traktowana jako zło (narazie) konieczne. Myślę że nie mylę się twierdząc że tranzytem ( z Katowic albo jeszcze dalej) do Chałupek i do Bogumina nie jeździ tędy ani jeden pociąg towarowy

Jeśli mam być szczery to przez Wodzisław osobówki jeżdżą tylko dlatego że w Chałupkach i Wodzisławiu mieszka bardzo dużo kolejarzy związkowców, a obecne szefostwo PKP Przewozy Regionalne to w większości byli związkowcy, którzy wiedzą że prędzej by zostali wywiezieni przez obecnych związkowców na taczkach niżby związkowcy się zgodzili na zaranie im dojazdu do pracy na miesięczny kosztujacy 7zł (kolejarze mają zniżkę 99%). Co do ruchu towarowego to Katowice generują taki sam ruch towarowy jak Rybnik, przy czym przez Rybnik jadą dalekobierzne pokonując w ten sposób trasę Kędzierzyn-Kraków. Ruch towarowy w Wodzisławiu można można rozpatrywać na tej podstawie ile pociągów ma do pokonania odcinek Rybnik/ RybnikTowarowy - Chałupk. Niestety smutna prawda jest taka że duża część pokonuje ta trasę przez Racibórz, ale na szczęście jest kilka pociągów jadących przez Wodzisław. Przez Wodzisław nie jeździ się tyloma pociągami bo tu jest jeden tor przez co trasa ma mniejszą przepustowość

beatmaniac napisał(a):
Jechałem niedawno pociągiem na trasie Wodzisław - Rybnik i musze przyznać że stan torów na odcinku Wodzisław Śl - Rybnik Towarowy jest TRAGICZNY.

Masz całkowitą rację. Na szlaku z Wodzisławia do Obszar po torze nr1 (kierunek Obszary) jedzie się 30km/h, a po torze nr1 (kierunek Wodzisław) jedzie się 20km/h. Potem z na szlaku Obszary - Rybnik Towarowy tor nr1 jest zamkniety, a po torze nr2 sie jedzie 30km/h. Na szczęście ma być remoncik na RT-Obszary i mają zrobić prędkość 60km/h.

Ogólnie wieksza część trasy do Katowic ma być poremontowana w tym i przyszłym roku. Czas jazdy jak zapowiadają ma sie skrócić do 40 minut na odcinku Rybnik-Katowice. Jako że z Wodzisławia do Rybnika jedzie się obecnie 25 minut, to po remoncie Rt-Obszary pociąg wyrobi się w 20 minut. To daje czas jazdy równy godzinę. Co do organizowania szynobusu wodzisław-Katowice to nie róbny kolejnej Włoszczowej Północnej. Odpowiedzialnym za organizację przewozów regionalnych u nas jest Urząd Marszałkowski województwa Śląskiego i to on zamawia pociągi i je dotuje. Nie przejmujmy wyadatków które leżą w gestii Urzedu Marszałkowskiego. Powinniśmy raczej naciskać na Urząd Marszałkowski by ten zarządał zmian w rozkłądzie jazdy tak by pociągi jeździły w godzinach bardziej dogodnych dla Wodzisławian i tych co w Wodzisławu pracują. Jeżeli Urząd Marszałkowski zarząda takich zmian od PKP Przewozy Regionalne, to wtedy PKP Przeowozy Regionalne mają obowiazek takei zmiany wprowadzić. Szynobus też by się przydał, ale tylko na te pociągi które kończą bieg w Rybniku i na późnowieczorne powroty z Katowic.

_________________
semaforek


Góra
Offline Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Niniejsze forum jest nieoficjalnym i niezależnym forum Wodzisławia Śląskiego. Administratorzy nie ponoszą odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczonych przez użytkowników tego Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich, mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
tanie domeny, wirtualna gielda, szybkie serwery